środa, 2 lipca 2014

Krasiński Jan (1924-2006)

Do tej pory nie wiedziałem o istnieniu Jana. Wiedziałem o istnieniu Zofii, siostry pradziadka Michała (1888-1945), wiedziałem również że Zofia poślubiła Stanisława Mlekickiego w Warszawie 22 sierpnia 1937 roku. Informacje te miałem z dokumentów spadkowych.

Podczas wizyty u rodziny w Grzywnie wujek powiedział że Zofia Mlekicka zd. Krasińska mieszkała w Warszawie na ul. Nowogrodzkiej 47. I miała syna Jana który mieszkał w Głuchowie gm. Chełmża i miał czwórkę dzieci. Dodatkowo dostałem od wójta książeczkę wydaną przez gimnazjum w Chełmży w której znajdują się wypracowania uczniów o historiach rodzinnych. A w książce:

Wypracowanie Weroniki Adwent, prawnuczki Jana Krasińskiego
Fotografia Książeczki kombatanckiej Jana Krasińskiego

Krasiński Jan urodził się 22 (lub 24) października 1924 roku w Mierżączce. Zmarł 6 kwietnia 2006 roku. Matką jego była Zofia Mlekicka zd. Krasińska (1890-?) córka Andrzeja i Marianny zd. Chojeckiej. Ojciec Jana nie jest mi znany, Zofia nie wzięła z nim ślubu i Jan nosił nazwisko panieńskie matki.

Poszukuję aktualnie potomków Jana Krasińskiego z nadzieją że posiadają fotografię Zofii Mlekickiej zd. Krasińskiej.
Grób Jana Krasińskiego na cmentarzu w Chełmży

Mam po co wracać do Chełmży :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz